ISST Schroth

Elemente de bază ale formării ISST conform Asklepios – Katharina Schroth

Informați

Pacienții cu scolioză trebuie să primească informații despre boală pentru a se ajuta să dezvolte strategii proactive de gestionare. Astfel de informații ar trebui să includă o evaluare a riscului de progresie, chiar dacă este dificil de evaluat cu precizie riscul de progresie pentru copiii imaturi cu scolioză <25° Cobb.
 
Pentru a întrerupe procesul circular de progresie a scoliozei, principalul aspect terapeutic este reducerea încărcării asimetrice asupra coloanei vertebrale și a efectelor acesteia asupra staticii corpului și adaptărilor posturale și structurale înainte de finalizarea maturității scheletale.

 

Experți instruiți și experimentați

Fizioterapeuții și medicii trebuie să aibă cunoștințe specifice despre evaluarea radiologică și clinică, mecanismul patologic al scoliozei, documentare și managementul scoliozei în ceea ce privește aspectele posturale, implementarea exercițiilor specifice, mobilizarea specifică și, dacă este necesar, aplicarea corsetelor de înaltă calitate. Datorită naturii pe termen lung a tratamentului, terapeuții și pacienții trebuie să dezvolte o relație de încredere specială.
 
Un proces standardizat de instruire, care include examinarea fizică, clasificarea funcțională, documentarea pentru terapeuți și pacienți, duce la un plan de terapie individualizat, urmat de evaluări clar definite de tip follow-up.

 

Tratament

Tratamentul specific al scoliozei (Asklepios Katharina Schroth), individual (în regim ambulatoriu de către terapeuți certificați Schroth) și, posibil, în grupuri (în regim internat la clinica Asklepios, Germania) se bazează pe procesul de instruire standardizat și pe managementul clinic.

Tratamentul conservator al scoliozei are ca scop încetinirea sau prevenirea progresiei, pentru a evita folosirea corsetelor în cazurile cu risc scăzut de progresie și, cel mai important, prevenirea intervențiilor chirurgicale.
 
Tratamentul include, de asemenea, instruirea și planificarea exercițiilor specifice pentru scolioză și tehnicilor de respirație, urmând principiile variațiilor posturale Schroth, pentru a încuraja pacienții să urmeze un program de exerciții la domiciliu și să obțină modificări posturale în activitățile zilnice. Intensitatea programului de tratament trebuie adaptată în mod individual la capacitatea de exercițiu a pacienților și la riscul inerent de progresie. Tehnicile specifice de mobilizare pasiv-asistată și activă sunt obligatorii în cazul limitărilor structurale-funcționale.
 

Motivația, conformitatea, angajamentul și disciplina pacienților se bazează pe o înțelegere profundă și pe recunoașterea importanței schimbărilor posturale pe termen lung.

Terapeuții trebuie să fie capabili să însoțească pacienții uneori luni de zile, ani sau chiar toată viața.

 

Obiective și scopuri principale

  • Evitarea intervenției chirurgicale
  • Încetinirea sau prevenirea progresiei ulterioare
  • Stabilizarea corecțiilor coloanei vertebrale în trei dimensiuni
  • Creșterea mobilității toracice și a funcției respiratorii
  • Simetria trunchiului – îmbunătățiri estetice
  • Conștientizarea posturii și controlul modificărilor posturale
  • Program de exerciții la domiciliu (HEP)
  • Sprijin privind tratamentul cu corset – conformitate – estetică
  • Ameliorarea durerii
  • Ajutor pentru auto-ajutorare, dezvoltarea competențelor proprii, strategii de gestionare

Kinetoterapie specifică standardizată

Poziționare: corecții pasive pentru fiecare „Body Block” Schroth până la limitele structurale.
Respirația corectivă: Mobilizarea concavităților prin forțe intrinseci.
Exerciții în brace: concepute pentru a îmbunătăți poziția de pornire pentru programul de exerciții Schroth acasă pentru începători.
Mobilizare specifică: concentrarea asupra segmentelor apicale ale unei curbe sau a țesuturilor moi din concavități.
Exerciții 3D: exercițiile tipice Schroth încearcă să obțină corecții 3D. Exercițiile pregătitoare ar putea avea obiective specifice.
Program de exerciții la domiciliu: Instrument esențial pentru a afecta ADL și pentru a prelungi și intensifica efectele de corecție

ISST – Rezultate Schroth (1, 2, 3, 4, 5, 6)

Ref.:

  1. Schreiber S, Parent EC, Moez EK, Hedden DM, Hill D, Moreau MJ, et al. The effect of Schroth exercises added to the standard of care on the quality of life and muscle endurance in adolescents with idiopathic scoliosis-an assessor and statistician blinded randomized controlled trial: “SOSORT 2015 Award Winner”. Scoliosis. 2015;10(24):1–12
  2. Schreiber S. Schroth Exercises for Adolescent Idiopathic Scoliosis – Reliability, A Randomized Controlled Trial and Clinical Significance. Scoliosisjournal 2014.
  3. Kuru T, Yeldan İ, Dereli EE, Özdinçler AR, Dikici F, Çolak İ. The efficacy of three-dimensional Schroth exercises in adolescent idiopathic scoliosis: a randomised controlled clinical trial. Clin Rehabil. 2016 Feb;30(2):181–90
  4. Weiss HR, Weiss G, Petermann F, Incidence of progression in idiopathic scoliosis patients treated with SIR: an age and sex-matched controlled study. Pediatric Rehab., 6(1) 23-30,2003.
  5. Ottmann S, Kose N. Yakut Y, The efficacy of Schroth´s 3-dimensional exercise therapy in the treatment of idiopathic scoliosis in Turkey. Saudi Med J. 26(9) 1429-1435, 2005
  6. Hennes A, Goodall D, Rehabilitation (SIR) in patients with spinal deformities – Description and results. J: Physiotherapy Theory and Practice, 2009
Scroll to Top